»Pojdite torej in naredite vse narode za moje učence« (Mt 28,19).

Jezus je svoji Cerkvi pred vnebohodom naročil, naj oznani veselo sporočilo vsem ljudem na svetu. K temu niso bili poklicani zgolj prvi učenci, pač pa je to naloga vseh nas, tudi v današnjem času. Oznanjevanje si lahko vsak razlaga na drugačen način. Seveda pa ga tudi izvaja lahko vsak drugače … Sedma velikonočna nedelja je posvečena sredstvom družbenega obveščanja – medijem in vsem, ki pri njih sodelujejo. Je odlična priložnost za razmislek o oznanjevanju prek medijev.

Od tiskanih k spletnim medijem

Še pred nekaj leti je večina oznanjevanja do poslušalcev prišla preko tiskanih medijev, med katerimi je prednjačila Družina. Ta je še vedno v ospredju in še kako aktualna, saj vsebuje čtivo, primerno vsem starostnim skupinam. Pridružili so se ji tudi mediji, kot na primer #najst, ki je namenjen predvsem mladim, in Mavrica, ki jo berejo predvsem najmlajši. Prisoten je tudi Skavtič, namenjen skavtinjam in skavtom, in še kar nekaj drugih tiskanih revij. V zadnjih letih so »konkurenčni« postali spletni mediji in družabna omrežja, kjer se evangelij širi predvsem med mladimi, ki so glavni uporabniki le-teh. A že zdaj opažamo, da temu ne bo več dolgo tako, saj družabna omrežja postajajo del vsakdanjika vseh generacij.

Oznanjevalci prek interneta

Nekje sem slišal: »Če hočeš danes nagovoriti mlade, pojdi na internet.« Ta trditev zagotovo drži, saj mladi povprečno preživimo na njem 145 minut dnevno. Zmotna je trditev, da je na spletu samo nasilje, slabe spletne strani in satanizem. Seveda je prisotno tudi to, vendar je še pomembneje, da se najde tudi kaj krščanskega. Slabo in zmotno je trditi, kot slišimo v nekaterih krogih znotraj Cerkve, da bi se morali internetu izogibati ter da Cerkev nasploh ne spada tja. Osebno menim, da je internet prihodnost ter da je nujno za Cerkev in krščanstvo nasploh, da zavzame svojo pozicijo na njem, saj tako ne bo zgolj opazovalec družbe, pač pa njen aktivni del, poleg tega pa še bolj dostopen kot tiskani mediji.

Zavod Živim, Katoliška Cerkev, Aleteia, 24kul … To je zgolj nekaj spletnih strani, ki oznanjajo evangelij na internetu. Vsakodnevno objavljajo članke in različne prispevke o vsem, kar zadeva vero in življenje po njej, poskušajo pa jo tudi približati, kar jim uspeva s pričevanji in življenjskimi zgodbami družin ter posameznikov. Predvsem v zadnjem času so organizirali tudi različne spletne seminarje. Njihovo oznanjevanje tako doseže še več ljudi iz različnih delov države, kar je prednost pred seminarji v živo.

Oznanjevanje malo drugače

Še bolj zanimiv in unikaten primer oznanjevanja preko družabnih omrežij je spletna stran The Eucharistic Miracles of the World (Evharistični čudeži sveta). Oblikoval in ustvaril jo je blaženi Carlo Acutis. Na tej spletni strani je želel zbrati vse evharistične čudeže in jih približati ljudem. S tem, ko ga je uporabljal za popisovanje čudežev, je pokazal, da je tudi internet lahko prostor svetosti.

Koronačas

Danes, ko smo vsi zaprti v svoje domove in se ljudje ne smemo zbirati v cerkvah, so se tudi maše prestavile na medmrežje. Bogu smo lahko hvaležni za tehnologijo, ki nam je omogočila, ne samo prenos svete maše, pač pa tudi kateheze, druženja in srečanja. Maše lahko spremljamo preko Facebooka, preko televizije in radia, česar prejšnji rodovi niso mogli.

Vsak od nas lahko pripomore k oznanjevanju Njegovih besed, ne samo v živo ali preko pisnih medijev, pač pa tudi preko družabnih omrežij. Ni nam treba pisati blogov ali razprav, pač pa lahko z všečki, komentarji in delitvami podpremo oznanjevalce, na primer članek na Pastir.si. 😉 Možnosti je veliko in verjamem, da ima Bog tudi z internetom načrt, kakršnega je imel na primer s tiskom ali z izumom pisave, in mi smo še kako del njega.

Blaženi Carlo Acutis, prosi za nas!

Nejc Ledinek Hovnik